فن سرخانه ای چیست

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
علی
14:12
یک شنبه 17 مرداد 1400
یک سیستم تبرید متکی بر یک فرایند چرخه ای است که گرما را از ناحیه مورد نیاز فن سردخانه برای سرد خارج می کند و آن را به محیط دور از منطقه سرد منتقل می کند. این فرآیند با استفاده از یک مبرد به دست می آید که در طول سفر با تغییر حرارت در سیستم تغییر حالت می دهد.
 
نمونه ای که بیشتر با آن آشنا می شویم یخچال و فریزر خانگی ماست.
 
وقتی یخچال های خود را در خانه با محصولات سرد یا محیطی خریداری شده از سوپر مارکت پر می کنیم ، دمای آن معمولاً بیشتر از دمای داخل یخچال خواهد بود. این گرمای اضافی در غذا تأثیر افزایش دمای داخل یخچال را با همرفت ، هدایت و تابش دارد.
 
این گرما توسط مدار مبرد - اواپراتور - در داخل یخچال جمع شده و از طریق کمپرسور به خارج کشیده می شود. کمپرسور گرمای جمع آوری شده در داخل یخچال را به بیرون به یک مدار رد گرما - کندانسور - ارسال می کند که مبرد را از طریق دریچه انبساط حرارتی به قسمت سرد یخچال باز می گرداند.
 
این چرخه تبرید مدار بسته تضمین می کند که دمای داخل یخچال تا حدی حفظ می شود که تضمین می کند غذای ما برای مدت طولانی تری تازه تر می ماند.
 
کولر یونیتی چیست؟
 
الزامات خنک کننده بیشتر برای فرآیندهای خرده فروشی ، تجاری یا صنعتی اجزای مختلف سیستم را جدا می کند. اتاق های سرد یا مناطقی که باید سرد نگه داشته شوند معمولاً عایق بالایی هستند یا جرم حرارتی بالایی دارند. این امر باعث می شود که انرژی تبرید در جایی که مورد نیاز است باقی بماند. واحد کولر در داخل منطقه سرد قرار دارد و شامل یک مبدل حرارتی - که به آن سیم پیچ اواپراتور گفته می شود - و شیر انبساط حرارتی است.
 
 
 
هوای داخل اتاق سرد معمولاً با استفاده از یک فن محوری از طریق مبدل حرارتی پره دار فن سردخانه ای خارج می شود. فاصله بین لوله های مبرد و پره های مبدل حرارتی مقاومت کمی در برابر جریان ایجاد می کند که منطقه عملیاتی ایده آل برای فن محوری است. علاوه بر این ، سطح یک فن محوری مساحت وسیعی از پوشش سیم پیچ را فراهم می کند و اطمینان می دهد که خنک سازی در بیشتر سیم پیچ اواپراتور اتفاق می افتد.
 
مبدل حرارتی شامل تعدادی لوله فلزی متصل به نوارهای ورق نازک به نام "باله" است. باله ها به لوله ها متصل می شوند تا مساحتی را که تبادل حرارتی در آن انجام می شود افزایش دهند و در نتیجه بازده تبادل حرارتی را افزایش دهند.
 
انرژی گرمایی موجود در هوا که از روی باله ها عبور می کند ، توسط مبرد جذب می شود و فاز آن را از مایع به گاز تبدیل می کند. سپس گاز خنک توسط کمپرسور از مبدل حرارتی خارج می شود که بخشی از فرآیند رد حرارت است.
 
به منظور اطمینان از پوشش کامل سیم پیچ ، حداقل فاصله بین فن و سیم پیچ تبادل حرارتی مورد نیاز است. توصیه این است که حداقل 1/3 فاصله قطر فن حداقل وجود داشته باشد
 
به طور معمول ، فن های محوری مورد استفاده در واحد خنک کننده هوا فن سردخانه صنعتی را از طریق سیم پیچ هوای خنک کننده را از طریق محافظ نصب آن خارج می کنند. با دمای محیط تا -40 درجه سانتی گراد ، رطوبت زیاد با خطر تراکم و یخ ، حفاظت قوی برای جلوگیری از خرابی های الکتریکی و مکانیکی مورد نیاز است. برای این نوع محیط حفاظت از رطوبت بالا توصیه می شود ، (H1 یا H2).
 
نمونه هایی از این نوع فن ها را می توانید در صفحات وب RS Components زیر مشاهده کنید…
 
قطر (میلی متر)
 
ارتباط دادن
 
200
 
230V EC - (701-3583)
 
115V EC - (825-7942)
 
115V EC - (825-7951)
 
230
 
230V AC - (701-3592)
 
115V EC - (825-7967)
 
250
 
115V EC - (825-7960)
 
230V AC - (825-8171)
 
 
 
کولر یونیتی چگونه استفاده می شود؟
 
هنگامی که داخل یک اتاق عایق مهر و موم شده یا در یک منطقه سرد با جرم حرارتی بالا قرار می گیرد ، واحد کولر در سطح بالایی نصب می شود و هوا را از زیر سیم پیچ بیرون می آورد و از طریق فن در سطح بالایی خارج می کند. هوای در حال گردش در اتاق ، گرما را از محصولات یا فرآیند موجود در داخل می گیرد و هوا را به واحد خنک کننده باز می گرداند ، جایی که انرژی گرمایی گرفته شده و به محیط اطراف منتقل می شود.
 
یک نکته مهم برای اتاق سرد این است که از مناطقی که در آن هوا هنوز می تواند نقاط گرم در منطقه سرد شده ایجاد کند ، اجتناب کنید. نگهداری خوب ، نگهداری و بررسی منظم توسط اپراتورهای اتاق می تواند مسائلی را که ممکن است در حین استفاده از اتاق سرد رخ دهد برطرف کند.
 
انتخاب و طراحی فن نیز برای اطمینان از ورود هوا در کل منطقه کنترل شده با درجه حرارت بسیار مهم است. عواملی مانند سرعت و الگوی جریان هوا هنگام خروج از فن تعیین می کند که آیا هوای سرد به طول کامل ناحیه کنترل شده با دما می رسد یا خیر.
 
الگوی هوای خروجی از فن محوری تحت تأثیر موقعیت فن در دهانه نصب و نقطه کار قرار می گیرد.
 
موقعیت طرفدار


تعداد بازدید از این مطلب: 10
بازدید : 10

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود